torstai 18. heinäkuuta 2013

Jo Nesbø; Lumiukko

Birte Becker katoaa kotoaan. Aviomies on työmatkalla ja asuntoon jää vain poika, Jonas. Joku on rakentanut pihaan lumiukon, jonka kaulaan kadonneen Birten huivi on kiedottu.
Birte ei ole ainoa, joka katoaa.Tulee muita, äitejä ja vaimoja.
Harry Hole on varma, että Osloon on iskenyt sarjamurhaaja, vaikka ruumiita ei ole edes löydetty. Vain lumiukkoja siellä sun täällä. Hän alkaa etsiä yhdistävää tekijää. Harryn parina työskentelee uusi tulokas poliisipiirissä; kirpakka Katrine Bratt.

Tämä romaani maittoi minulle. Olen lukenut aikaisemmin vain yhden Nesbon, Veritimantit, mutta Lumiukko oli paljon parempi. Tässä Harry Hole ei ollut niin epätoivoisen pahasti alkoholisoitunut kuin Veritimanteissa.

6 kommenttia:

  1. Tässä juuri mietiskelin, että mistä keksisin kesädekkaria luettavaksi. Nesbö on jotenkin unohtunut kokonaan (muistaakseni olen lukenut yhden). Taidanpa huomenna katsastaan olisiko Nesböta lainattavissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullekin tuli oikein himo lukea lisää Nesböta!

      Poista
  2. Olen lukenut kaikki nämä Hole-kirjat, ja minusta tämä Lumiukko oli paras!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmankos tämä oli niin hyvä. Ei haittaa vaikka muut eivät olisi ihan tämän veroisia, hyviä nekin varmaan on.

      Poista
  3. Minäkin luen Nesbøn kirjoja ja olen lukenut niistä suurimman osan. Ovat kyllä koukuttavia ja hyviä dekkareita. Lumiukko on ehdottomasti yksi parhaista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa tietää, että näitä on vielä paljon lukemattomia, niin kirjastossa on ainakin joku varma kirjailija valittavana...

      Poista