maanantai 14. lokakuuta 2013

Kate Atkinson; Ihan tavallisena päivänä


Atkinsson oli minulle uusi tuttavauus eikä ollenkaan turha sellainen. Vaikka Ihan tavallisena päivänä olikin dekkari, niin ei pelkästään sitä. Kivasti paketoitu tarina, tai oikeammin usean tarinan nivouma. Jännittävää ja oivaltavaa tekstiä. Kuitenkin tämän kirjan lukemiseen meni älyttömän monta päivää, joko minulla oli keskittymishäiriö tai sitten kirjassa joku tarinan jatkuvuus oli puutteellinen. Ei tullut kertaakaan sellaista tunnetta, että oli pakko jatkaa eteenpäin.Tai että en voi laskea kirjaa käsistäni. Yritin etsiä sellaista flow´ta, mutta turhaan.

5 kommenttia:

  1. Mä yritin koukuttua noihin Atkinsonin dekkareihin mutta en saanut edes luettua loppuun. Ennen kun avasin kirjan, olin varma, että tykkäisin siitä. Joskus se intuitio on vaan väärässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koita saada käsiisi niistä tehdyt tv-sarjat.. en sano mitään Jason Isaacsistakaan :)

      Poista
    2. Voisi joskus yrittää noita telkkarisarjoja.

      Poista
  2. Luin ensimmäisen alkukielellä, kirjastosta ja loput ostin itselleni. Minulla on myäs Case histories-tv-sarja (kohat myös kakkoskausi), filmatiosinnitkin on hyvin tehdyt. Atkinson oli itse mukana kuvauksissa ja keskusteli hahmoista näyttelijöiden kanssa.

    Pidän myös muista Atkinsonin romaaneista, ne ovat hiukan erilaisia kuin odottaisi. Pidän yllättävyydestä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aion ehdottomasti lukea lisää Atkinsonia, jäi kiinnostamaan kun tää on vähän erilaista.

      Poista